برج سازان پارسیان

خوش آمدید به واحد طراحی برق و ساختمان گروه معماری و عمرانی سرا

طراحی نقشه تاسیسات(برق و مکانیک)، توسط افراد با تجربه و متخصص در گروه معماری سرا انجام می­شود. در رابطه با نقشه تاسیسات مکانیکی، طراحی سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان مدنظر است. به طوری که کمترین اتلاف انرژی را در پی داشته باشد. طراحی نقشه تاسیسات برق، در واقع طراحی فنی ساختمان است، که در آن برای تامین روشنایی و برق مورد نیاز، سیم­ کشی ­های لازم انجام می­شود.

در گروه سَرا طراحی نقشه­ های ساختمان در دو فاز انجام می­شوند. فاز یک مربوط به نقشه سازه می­باشد. طراحی نقشه فاز دو به طراحی نقشه­ های تاسیسات برقی و مکانیکی و محاسبات آن مربوط می­گردد. طراحی نقشه تاسیسات(برق و مکانیک)، توسط افراد با تجربه و متخصص این رشته­ ها انجام می­شود. پس از طراحی و ترسیم نقشه­ های تاسیسات برق و مکانیک، آن­ها را در اختیار مهندس معمار قرار می­دهند تا تطابق آن با نقشه ­های معماری بررسی شود.

مهندسین طراح نقشه گروه سَرا، برای طراحی نقشه تاسیسات(برق و مکانیک)، به اطلاعاتی در مورد ساختمان و مکان مورد نظر، نیاز دارد. این اطلاعات شامل مواردی چون پلان های سرمایش و گرمایش، لوله­ کشی آب­، پلان فاضلاب، روشنایی و کلید و پریزها، پلان آتش­نشانی و … می باشد.

با توجه به اطلاعاتی که باید در اختیار مهندس طراح قرار گیرد، روشن است که ابتدا باید نقشه ساختمان نهایی شود و سپس طراحی نقشه تاسیسات(برق و مکانیک) انجام گیرند. چرا که ممکن است نقشه معماری ساختمان نیاز به تغییر داشته باشد، در این صورت با طراحی مجدد نقشه تاسیسات هزینه مضاعفی بر مالک ساختمان تحمیل خواهد شد.

البته می­ توان گفت طراحی نقشه تاسیسات برقی، در واقع طراحی فنی ساختمان است، که در آن برای تامین روشنایی و برق مورد نیاز، سیم­ کشی­ های لازم انجام می­ شود. در نقشه تاسیسات، مکان و ارتباط همه کلید و پریزها، تجهیزات برق و سیم­ کشی آن­ها، به همراه اطلاعات فنی و اجرایی توسط طراحان در سَرا مشخص می­ شوند.

طراحی نقشه برق و مکانیک شامل:

  • تعیین محل پریز برق و تلفن و تمامی کلید و پریزها
  • تعیین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان
  • تعیین محل لوله های گاز
  • تعیین لوله های گاز
  • تعیین عوامل روشنایی ساختمان و نحوه برق کشی جهت روشنایی
  • دیاگرام قائم سیستم آبرسانی و طراحی نقشه مربوط به آن
  • دیاگرام قائم سیستم گرمایشی و سرمایشی مانند شوفاژ و شومینه، پکیج و کندانسور و طراحی نقشه مربوط به آن
  • دیاگرام قائم سیستم دفع فاضلاب و طراحی نقشه مربوط به آن
Works with AZEXO page builder